Learning and Problem Solving in Gogol, a Go playing program

T. CAZENAVE

IBP-Laforia 1995/10: Rapport de Recherche Laforia / Laforia research reports
14 pages - Mai/May 1995 - Document en anglais.

PostScript : 19 Ko /Kb

Titre / Title: Learning and Problem Solving in Gogol, a Go playing program


Résumé : Gogol est un système qui apprend à atteindre des buts et à résoudre des problèmes spécifiques au jeu de Go. Il comprend ses erreurs, puis se modifie pour ne plus les commettre. Il peut apprendre en jouant contre lui-même, contre un adversaire humain ou informatique, ou en analysant des parties jouées par d'autres. Le processus d'apprentissage n'est pas spécifique au jeu de Go, il peut être appliqué à d'autres jeux.

Abstract : Gogol is a system which learns to reach goals and solve problems specific to the game of Go. It understands its mistakes, and then modifies itself so as not to make them again. It can learn by playing against itself, against a human or computer opponent, or when analyzing games played by other players. The learning process is not specific to the game of Go, it can be applied to other games.


Publications internes Laforia 1995 / Laforia research reports 1995